چگونه بازاریابی شغلتان را شروع کنید؟
حرفه ای در بازاریابی می تواند پاداش آور و چالش برانگیز باشد. بازاریابان نقشی اساسی در کمک به شرکت ها در فروش محصولات و خدمات خود به مصرف کنندگان دارند. آنها باید به طور مداوم استراتژی ها و روش های جدید فروش را برای جلب علاقه مصرف کنندگان تعیین کنند. اگر شما یک ارتباط برقرار ماهر هستید و مهارت های سازمانی و حل مسئله قوی دارید ، شغل در بازاریابی ممکن است گزینه مناسب شما باشد.
آیا شغل بازاریابی برای شما مناسب است؟
مشاغل در بازاریابی مستلزم این است که کارمندان در زمینه های خاص سرآمد باشند:
افکار ، عقاید و اطلاعات را به صورت واضح و موجز ، چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی ، برقرار می کند
مشکلات را می شناسد و برای حل آنها برنامه عملی مناسبی را طراحی می کند
داده های پیچیده را سازماندهی و تفسیر می کند
ایده های جدیدی تولید می کند و آنها را به وضوح سازماندهی و به دیگران منتقل می کند
اگر این ویژگی ها را دارید ، ممکن است نامزد خوبی برای حرفه بازاریابی باشید. بازاریابی فرصت های شغلی مختلفی را ارائه می دهد ، بنابراین انتخاب گزینه ای که نشان دهنده علاقه ، ارزش ها و سبک شخصی شما باشد آسان است.
به عنوان یک گرایش بازاریابی ، می توانید با شرکت در یک دوره کارآموزی یا داوطلب شدن در پروژه های یادگیری خدمات و اجتماع ، در حرفه انتخابی خود تجربه کسب کنید. نمونه هایی از تجربه عبارتند از:
انجام تحقیقات بازار برای یک شرکت Fortune 500
تبلیغ محصولات از طریق توسعه نمایشگرهای خرید
صرف وقت برای بررسی هزینه های بالقوه ، قیمت و تحقیقات بازار برای برنامه های خدماتی
آموزش چگونگی تحقیق درباره پتانسیل مشتری با استفاده از داده های موجود
طراحی یک کمپین تبلیغاتی یا تبلیغاتی برای تبلیغ خدمات جدید
تدوین برنامه بازاریابی برای یک تجارت جهانی
اگر من مدرک بازاریابی نداشته باشم چه می شود؟
ورود به صنعت بازاریابی بدون داشتن مدرک هنوز امکان پذیر است. با این حال ، شما باید دلیل محکمی برای مناسب بودن موقعیت خود ارائه دهید. یک نیاز اصلی برای اکثر مشاغل مهارتهای ارتباطی کتبی و کلامی قوی است. شما همچنین باید هرگونه تجربه کاری گذشته را که می تواند مربوط به شرایط موقعیت فعلی باشد ، مانند فروش ، روابط عمومی ، تحقیق ، حل مسئله یا هر چیز دیگری که نشان دهنده مناسب بودن شما به عنوان بازاریاب باشد ، نشان دهید. اگر استخدام شوید ، احتمالاً در موقعیتی ابتدایی به عنوان دستیار تحقیقات بازار ، خریدار چاپ یا کارآموز مدیریت عمومی شروع خواهید کرد.
شرکت هایی وجود دارند که برنامه های آموزشی ویژه فارغ التحصیلان یا برنامه های عمومی را که در دسترس فارغ التحصیلان است ارائه می دهند. مریخ یک برنامه توسعه مدیریت متقابل را اجرا می کند که از طریق آن فارغ التحصیلان به فرصت های بازاریابی دسترسی دارند. به استخدام کنندگان این برنامه به طور معمول سه تا چهار وظیفه داده می شود که اولین کار ممکن است مربوط به تجربه یا تحصیل آنها باشد. تکالیف باقیمانده در مناطق دیگر خواهد بود و ممکن است یکی از آنها در خارج از کشور باشد. هدف آنها گسترش تجارب کارآموزان است.
نستله فارغ التحصیلانی را استخدام می کند مشابه نحوه استخدام کارمندان در سایر سطوح. هر بخش "در صورت نیاز" فارغ التحصیلان را در طول سال استخدام می کند. جای خالی در طول سال ارسال و تبلیغ می شود.
برنامه آموزش تحصیلات تکمیلی Procter & Gamble فارغ التحصیلان را در یکی از هشت مسیر شغلی ، از جمله دانش مصرف کننده و بازار و بازاریابی استخدام می کند. دانش مصرف کننده و بازار شامل کار مبتنی بر تحقیقات بازار پیچیده و فعال برای شناسایی فرصت های تجاری ، از جمله توسعه محصول جدید است. عملکرد بازاریابی شامل افزایش ارزش مارک ها در محدوده محصولات P&G است. کارآموزان بازاریابی در طول دو سال اول در مورد تبلیغات ، روابط عمومی ، پیوند مصرف کننده ، بازاریابی مستقیم و مدیریت پروژه یاد می گیرند. متقاضیان با توجه به فرم درخواست ، آزمون حل مسئله ، مصاحبه و بازدید از سایت انتخاب می شوند ، جایی که با مدیران و همکاران احتمالی ملاقات می کنند.
اگر تصمیم دارید مسیر برنامه آموزش فارغ التحصیلان برای شما مناسب نباشد ، هنوز هم می توانید وارد حوزه بازاریابی شوید. پایدار باشید ، مهارت های لازم را کسب کنید و یک رزومه خوب بسازید که این مهارت ها را به وضوح به کارفرمایان احتمالی منتقل کند.
- ۰۰/۰۲/۱۹